13 Şubat 2010

Tiyatroyu niye sevdiğimi bana yeniden hatırlatan oyun: Profesyonel




Bu akşam Harbiye Kenter Tiyatrosu'nda, Sırp yazar Duşan Kovaçevic'in yazdığı, İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı "Profesyonel" adlı oyunu izledim ve çok beğendim.

Bana yıllar yılı hasret kaldığım tiyatro heyecanını yeniden yaşatan bu etkileyici oyun üzerine bir yazı yazmayı planlıyorum ya, yine de izledikten sonraki duygularımı kısacık bir değiniyle de olsa hemen, sıcağı sıcağına Tiyatro Fanzini ziyaretçileriyle paylaşmadan duramadım.

Bundan üç yıl önce yazdığım "Ben sana 'tiyatrocu olamazsın' demedim" başlıklı yazımda, "...tiyatroyu niye sevdiğimi unuttum" sözleriyle ifade ettiğim genel bir hissiyatımdan dem vurmuştum

"Profesyonel" için işte bu anlamda "Tiyatroyu niye sevdiğimi bana yeniden hatırlatan oyun" diyorum.

Işıl Kasapoğlu'nun yönetmenliğini yaptığı, Bülent Emin Yarar, Yetkin Dikinciler, Gülen Çehreli ve Cenap Oğuz'un rol aldığı "Profesyonel"i bütün tiyatroseverlerin izlemesini dilerim.


"Profesyonel" adlı oyundan bir sahne:
Gülen Çehreli, Bülent Emin Yarar, Yetkin Dikinciler

(Fotoğraf: Şahan Nuhoğlu)


Her şeyden önce, bir tiyatro seyircisi olarak başından sonuna kadar, her dakikasını aynı ilgi ve artan bir heyecanla izlediğim "Profesyonel"e emeği geçenleri yürekten kutluyorum.


PROFESYONEL

Yazan 
Duşan Kovaçevic

Çeviren
 Başar Sabuncu, Bilge Emin

Yöneten
 Işıl Kasapoğlu

Oyuncular
Bülent Emin Yarar (Profesyonel / Luka Laban)
Yetkin Dikinciler (Teodor Teya Kray / Ben)
Gülen Çehreli (Sekreter /Marta)
Cenap Oğuz (Kaçık)

Dekor Tasarımı
 Nurettin Özkönü
Giysi Tasarımı
 Gülümser Erigür
Işık Tasarımı
 Önder Arık
Müzik
 Cenap Oğuz

Yönetmen Yrd.
 Gülen Çehreli
Asistan
 Tuğçe Şartekin Karasu

Sahne Amiri
 Reşit Arslan
Kondüvit
 Emre Akgül, Merve Yılmaz
Işık Kumanda
 Serdar Yaman
Dekor Sorumlusu
 Taner Tan, Serdar Erman
Aksesuar Sorumlusu
 Burak Erem
Terziler
 Hasan Basri Aktaş, Emel Yüksel



İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda sahnelenen oyunla ilgili diğer bilgileri ve seyirci görüşlerini okumak için lütfen linki tıklayın: http://www.istdt.gov.tr/turkce/oyunlar/oyun.asp?lngType=0&lngPlayID=339



Tiyatro Fanzini
Feridun Çetinkaya
13 Şubat 2010